Strona główna programu

 
 


 Przypominamy, że od 14 czerwca 2024 r. dotacja z programu „Czyste Powietrze” na pompę ciepła, kocioł zgazowujący drewno lub  kocioł na pellet może być udzielona tylko wtedy, gdy urządzenie wpisane jest na listę zielonych urządzeń i materiałów (lista ZUM).  Lista ZUM dostępna jest pod linkiem: https://lista-zum.ios.edu.pl/.
Od 14 czerwca wymagany także audyt energetyczny przy montażu pomp ciepła, który stwierdzi zasadność montażu tego urządzenia w danym budynku lub lokalu

Aktualnie obowiązujący formularz wniosku wraz z załącznikami dostępny jest:

  1. W serwisie „gov.pl” lub
  2. W systemie Generator Wniosków o Dofinansowanie (GWD) po utworzeniu konta i zalogowaniu się na stronie internetowej pod adresem https://gwd.nfosigw.gov.pl/

Uwaga! Wniosek w postaci papierowej z oznaczeniem „wydruk roboczy” jest pozostawiany bez rozpatrzenia.

 Formy dofinansowania

  • dotacja
  • dotacja z prefinansowaniem
  • dotacja na częściową spłatę kapitału kredytu bankowego

Wartości progów dochodowych kwalifikujących do uzyskania dofinansowania w ramach wszystkich części Programu.

- W Części 1) Programu – do 135 000 zł, 

- W Części 2) Programu – do 1 894 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym oraz 2 651 zł w gospodarstwie jednoosobowym, 

- W Części 3) Programu – do 1 090 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym oraz 1 526 zł w gospodarstwie jednoosobowym. 

 Dofinansowanie w formie dotacji z prefinansowaniem może zostać udzielone Beneficjentom wyłącznie w ramach Części 2 i Części 3 Programu.

Dofinansowanie w formie dotacji na częściową spłatę kapitału kredytu może zostać udzielone Beneficjentom wyłącznie w ramach Części 1 i Części 2 Programu.

Uwaga: Przedsięwzięcia realizowane w ramach Programu nie dotyczą budynków wielorodzinnych oraz budynków nowobudowanych.

Złożenie wniosku o płatność możliwe jest dopiero po potwierdzeniu zawarcia umowy i uzyskaniu jej numeru.

 Formularz wniosku o płatność jest dostępny online w Generatorze Wniosków o Dofinansowanie (dalej: GWD https://gwd.nfosigw.gov.pl/

Sposoby podpisywania i składania wniosku o płatność:

 Forma   złożenia

Sposób złożenia

Rodzaj podpisu

 elektroniczna

Wypełniony wniosek w GWD z dołączonymi załącznikami w formie elektronicznej (skany lub dokumenty elektronicznie), podpisany elektronicznie przez Beneficjenta lub pełnomocnika, należy przesłać za pośrednictwem GWD do właściwego wfośigw.

Elektroniczny (kwalifikowany lub profil zaufany)

 papierowa

Wypełniony wniosek w GWD należy przesłać za pośrednictwem GWD do właściwego wfośigw, a następnie wydrukować i opatrzyć własnoręcznym podpisem Beneficjenta lub pełnomocnika. Tak przygotowany wniosek wraz z załącznikami w formie papierowej należy złożyć do właściwego wfośigw.

własnoręczny

 

Informacje w sprawie programu:

tel. 56 62 12 370

tel. 56 62 12 371